Friday, January 7, 2011

Tips untuk mengelakkan orang lain tahu yang anda memakai boxer bercorak bunga2 sewaktu testing baju di dalam fitting room.

Pergh..panjang bebenor tajuk posting aku kali ini.

Al-kisahnya aku tengah blogwalking a.k.a sibok2 baca post orang dalam blog. Tup2 terjumpa satu tips dan aku pon mengambilnya dan postkan post itu ke dalam blog aku. Sebagai peringatan dan rujukan aku di hari muka. Apa2 pon layan....


Elak Diintai : Lakukan Ujian Kuku Jari


Ketika menggunakan tandas, bilik mandi, bilik hotel, ruang ganti pakaian dan lain-lain, adakah kita tahu dan pasti bahawa cermin yang nampaknya biasa tergantung di dinding adalah cermin nyata, atau sebenarnya itu adalah cermin 2 arah?
Cermin biasa adalah cermin yang kita nampak diri sendiri dan cermin 2 arah adalah jenis cermin yang orang disebalik cermin boleh melihat kita, tetapi kita tidak dapat melihat mereka.
Terfikir tak? Kalau-kalau ada orang memasang cermin 2-arah di bahagian tempat menukar pakaian wanita atau tandas?
Untuk mempastikan cermin itu adalah betul² cermin yang sebenar amatlah sukar jika hanya sekadar melihat permukaannya.
Saya terima email dari suami cara bagaimana kita boleh menentukan dengan pasti jenis cermin yang kita lihat itu.
Hanya lakukan ujian mudah ini.
Letakkan hujung kuku dipermukaan cermin dan jika ada ruang ( gap ) antara kuku dan image di cermin, maka itu adalah cermin yang sebenar.
mirror image Elak Diintai : Lakukan Ujian Kuku Jari
Namun, jika kuku menyentuh image kuku anda tanpa ada ruang ( gap ), berhati²lah, itu adalah cermin 2 arah ( 2-way mirror )
2 way glass image Elak Diintai : Lakukan Ujian Kuku Jari
“No Space, Leave the Place”
Marilah kita sama-sama mengamalkan tabiat ini,setiap kali melihat cermin terutama di tempat khas untuk wanita, lakukan “ujian kuku jari”.

Sumber: Blog Kujie
psst...lelaki pon elok amalkan...xpon lelaki kena tahu tips ni supaya bleh bitau dan turunkan ilmu kita pada yang tersayang...xkanlah ko nak satu dunia kongsi benda yang sepatutnya utk ko je...betul dop?

No comments:

Post a Comment