Friday, January 21, 2011

The Good Jewish.

  1. Hari ini hari khamis. Hari Thaipusam. Selaku antara negeri yang banyak kaum India, maka Selangor pon menjadikan Hari Thaipusam sebagai Hari Cuti Umum. Tapi hari ni aku punya cuti umum sudah kena kacau. Tengah syok2 baca komik tiba2 anak buah call, kata ada tangki minyak bocor. Selaku seorang pomen yang dibayar gajinya tiap2 bulan, aku pon tolonglah carikan gam, nak tampal balik penutup tangki yang bocor tu.
  2. Lepas je aku handover gam berteknologi tinggi (mampu tahan suhu setinggi 650 darjah Fahrenheit woo..hahaha) kepada anak2 buah aku yang rajin bekerja untuk bos aku yang bayar gaji dorang tiap2 bulan jugak, aku pon melorongkan hala tujuan aku menuju ke TESCO Banting. Aku cukup suka pergi TESCO Banting lagi2 kalau waktu2 pejabat sebab boleh usha awek2 politeknik yang vogue2..hahaha sebab untuk mebeli dan mencari benda2 yang pelik dan sukar didapati di pasaraya sekitar Banting, biasanya boleh didapati di TESCO. Boleh tahan gak aku berhabis tadi...hahaha
  3. Tahukah anda TESCO adalah sebuah syarikat Yahudi yang berasal dari Negara Imperialis, United Kingdom. Nama TESCO kalau x silap diambil sempena nama binik pemilik TESCO itu sendiri iaitu TESsa COhen. Kalau salah maafkan hamba, sebab hamba malas nak tanya Uncle Google. Satu lagi fakta yang sohih ialah, TESCO di Selangor adalah sangat komited dalam menjayakan Kempen Tanpa Beg Plastik Setiap Sabtu anjuran kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor. Asal hari Sabtu, jangan harap ko nak dapat beg plastik percuma kat TESCO. Kadang2 nak bayar pon dia x bagi, sebab katanya kempen tanpa beg plastik. Nak x nak kenalah beli beg dia yg berharga beberapa ringgit tu. Hahaha..mungkin ada yang skeptikal mengatakan itu hanyalah helah kapitalis untuk mengaut untung di sebalik kepayahan orang lain (maunya x payah, kalau dah ko shopping penuh troli tu x banyak brg ko?) tapi hey..let's look the glass is half full. Secara positifnya, mereka telah mengurangkan pencemaran akibat longgokan beg plastik di muka bumi ini.
  4. Satu lagi, tahukah anda bahawa beg plastik TESCO boleh terbiodegrasi dengan lebih mudah. Dalam bahasa kampungnya mereput dengan sangat mudah apabila dibuang atas tanah. Ini adalah salah satu lagi inovasi yang sangat baik dalam memastikan dunia kita ini tidak terbeban dengan lebih sampah sarap plastik yang sudah diketahui sangat susah untuk dimusnahkan. Plastik konvensional mengambil masa beratus2 tahun untuk mereput di dalam tanah. Selain itu kalau dibakar ia akan terurai dan menghasilkan asap beracun yang boleh mendatangkan mudhorat kepada alam sejagat.
  5. Niat aku mengepost disini bukanlah untuk menjilat bontot Yahudi dan menyokong tindakan dan perniagaan mereka sepenuh hati. Tetapi, x salah kalau kita ambil kelebihan dan teknologi serta ilmu mereka yang bermanfaat. Lepas itu kita gunakan pulak untuk memajukan dan membrikan kebaikan kepada umat Islam. Jangan hanya menjadi Islam yang namanya lebih Islam, songkoknya lebih tinggi tapi joget dangdutnya boleh tahan jugak (ni nasihat utk diri aku gak, cuma bezanya aku x suka pakai songkok, sejak zaman sekolah menengah lagi..hahaha)
Fewit..Tesco kat Kelantan ada tulisan jawi skali tu..ekeke

2 comments:

  1. Aah. Tesco drpd UK. Tesco adalah chain supermarket terbesar kat UK. Kayo gilo. Ceruk kampung mana pun ada Tesco.

    Emm..mana-mana pun dah start sabtu no-plastic day kot? Even Jusco pun kan? Hmm hmm..

    ReplyDelete