Sunday, April 10, 2011

Hikmat Ketenteraman dan Ketenangan Abadi

Aku amat berharap yang hikmat ini betu2 wujud dalam alam realiti.

First time aku tahu tentang kewujudan hikmat ini adalah melalui komik adiwira Pedang Setiawan. Hikmat ini milik si Penjejak Badai a.k.a Nie Feng a.k.a Wind. Kelebihan utama hikmat ini seperti yang dihikayatkan dalam satira Pedang Setiawan ini adalah kita takkan berasa gentar walaupun sedikit dalam hati kita waimah tatkala itu dihadapan mata kita ada gunung yang maha besar sedang runtuh dengan dahsyatnya.

Aku seorang yang agak mudah menggelabah kalau berlaku sesuatu masalah. Especially kalau berkaitan kerja. Bos aku ada memberi tips bagaimana nak menenangkan diri ketika masalah mendatang. Beliau berkata sebagai seorang muslim seeloknya kita beristighfar dan banyakkan mengingat Allah. Insya Allah masalah itu akan tenang dan senang kita hadapinya. Aku telah coba mempraktikkannya sejak dari Januari lepas dan Alhamdulillah ia seditkit sebanyak membantu.

Tapi seriously, aku memang nak sangat menuntut Hikmat Ketenteraman dan Ketenangan Abadi kalau ia benar2 wujud di dunia ini. Kalau sesiapa yang membaca komik Pedang Setiawan korang konfom tahu camne coolnya Nie Feng dalam komik tu..

















Yaahh...Hikmat Ketenteraman dan Ketenangan Abadi!

3 comments:

  1. Hikmat itu memang ada. Akan tetapi engkau perlu menerima banyak ujian dari Allah S.W.T sehingga engkau menyerahkan diri engkau kepada Nya dan berusaha supaya baik amalan engkau kepada Nya. Tatkala engkau berjaya menguasai 'dua perkara' ini. Engkau PASTI beroleh Hikmat tersebut. Janji Allah itu Maha Benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks bro for the advice...lama den tak menjongah blog ni..dekat setaun rupanya ado juga orang komen kek blog den ni..kikiki

      Delete
  2. Hikmat ni pun ada dalam Pendekar Laut huhu..

    ReplyDelete