Saturday, July 19, 2014

Tragedi Pesawat MAS Boeing 777 penerbangan nombor MH17 perjalanan dari Amsterdam, Belanda ke KLIA, Kuala Lumpur di ruang udara Ukraine


  1. Malaysia khususnya, dunia amnya sekali lagi digemparkan dengan insiden melibatkan kapal terbang milik MAS.
  2. Macam-macam berita yang kita boleh dapat melalui media sosial ni. Ada yang mengatakan pesawat MH17 ni ditembak oleh BUK SAM Missiles buatan Soviet milik puak pemisah Pro-Russia di wilayah Donetsk di Ukrainelah, ada yang mengatakan ni semua agenda freemason sebab Israel baru melancarkan kempen serangan darat ke atas Palestine dengan ketumbukan lebih kurang 40 000 askar lah, ada yang mengaitkan dengan teori False Flag tajaan freemason lah...macam-macam ado ha..
  3. Tapi terbaru info yang aku baca, kecelakaan pesawat MH17 di Ukraine baru-baru ni memberikan tamparan besar kepada dunia perubatan, khususnya dalam bidang rawatan HIV/AIDS.
  4. Laporan itu mencadangkan terdapat lebih kurang 108 para penyelidik terkemuka dan penyokong usaha-usaha mencari penawar HIV/AIDS. Mereka dilaporkan dalam perjalanan menuju ke Melbourne, Australia untuk menghadiri konferens AIDS 2014 yang akan berlangsung Ahad ini. Laporan juga mencadangkan lebih 100 peserta berada di dalam pesawat malang MH17 tu ketika kejadian berlaku, namun sehingga kini tiada laporan rasmi di keluarkan lagi.
  5. Berdasarkan laporan itu lagi, apa yang diketahui salah seorang penumpang dalam pesawat MH17 yang terhempas itu adalah Joep Lange. Siapa Joep Lange? Joep Lange ni adalah salah seorang yang mendedikasikan diri dalam bidang kajian perubatan untuk HIV/AIDS semenjak tahun 1983 lagi. Joep Lange juga merupakan bekas presiden Persatuan AIDS Antarabangsa. Joep Lange juga terkenal atas dedikasi beliau dalam bidang perubatan HIV di Asia dan Africa.
  6. Bagaimanapun, dikhabarkan konferens yang berlangsung setiap 2 tahun itu, tetap diteruskan walaupun pertistiwa malang ini berlaku seperti yang diberitahu oleh penganjur konferens AIDS 2014 itu.
  7. Jika benar ini terjadi, maka dunia telah kehilangan sebilangan besar kemajuan dalam bidang penyelidikan AIDS, yang sehingga kini diketahui tiada penyembuhnya lagi.
  8. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment