Thursday, July 24, 2014

23 Julai 2014


  1. Hari ini aku dapat satu SMS dan Wassap yang mengejutkan.
  2. SMS daripada member aku ex-technician dan Wassap daripada ex-boss aku di Swiss company dulu, mengkhabarkan berita kematian salah seorang ex-colleague aku semasa aku berkhidmat di SDJSB.
  3. Beliau sebelum ini didiagnosis menghidap kanker paru-paru. Aku sempat berziarah ketika beliau masih mula-mula mendapatkan rawatan kemoterapi 5 bulan lepas.
  4. Berita ini amat mengejutkan, kerana tidak ku sangka arwah telah pergi. Walaupun beliau kelihatan sihat dan kuat, even mengikut kata-kata sahabat aku yang sempat berziarah bertemu arwah tengah hari sebelum arwah disahkan meninggal, beliau kata arwah memang nampak sangat sihat, malah telah meminta daripada doktor sendiri untuk keluar dari wad kerana mengikut kata-kata arwah, beliau tidak pernah merasa sebegitu sihat semenjak sakit selepas menerima pemindahan darah beberapa hari lepas.
  5. Arwah merupakan orang yang penting dalam organisasi SDJSB. Beliau tidaklah ada ijazah mahupun diploma, namun berkat kesungguhan dan pengalaman, beliau menjadi orang kepercayaan bos-bos di situ.Malah beliau telah di naikkan pangkat ke Senior Executive pada tahun lepas.
  6. Aku dan arwah boleh dikatakan rapat. Maklumlah dia kepala operasi, aku plak handle mentenen. Tidak boleh tidak memang selalu berjumpa. Aku ingat lagi hari pertama bekerja di SDJSB, dah kena sound dengan arwah. Aku menganggap pada masa itu bapak kereknya orang tua ni, nasib baik dia dah tua. Sepanjang setahun lebih di SDJSB, macam-macam dah kami lalui. Bergaduh sebab kerja pungpangpungpang, sat lagi petang masa nak balik bertukar-tukar rokok sambil gelak-gelak cerita-cerita dalam perjalanan nak ke tempat parking kereta. Banyak yang aku belajar daripada arwah. Arwah ni pula jenis yang senang dibawa berbincang dan memahami. He covers my ass, I cover his ass...sempoi..yang penting keje jalan. X macam exec lain, tau nak settle, tapi bila mintak idea haramjadah menghilangkan diri seperti bau kentut di tiup angin Selat...
  7. Arwah juga antara orang yang banyak mengganggu tidur malamku dahulu, breakdown konfom telefon aku. Aku pon kadang-kadang suka kacau tidur malam dia, saja ngada-ngada nak update melalui panggilan walaupun boleh sekadar bersms..hahaha
  8. Banyak kenangan bersama arwah...semoga arwah tenang di sana, sementelah pemergiannya di bulan penuh rahmat ni...

No comments:

Post a Comment