Tuesday, September 27, 2011

Bukan Max 24:7


  1. Anda kenal Max 24:7?
  2. Max 24:7 adalah segerombolan anak muda yang membawakan aliran muzik K-Pop ke dalam industri muzik Malaysia.
  3. Tidak pasti samada mereka ini pernah menuntut di Korea Selatan, mahupun ada darah bangsa Korea Selatan dalam diri mereka.
  4. Guess what...
  5. Ahad lepas aku gi satu majlis jamuan hari raya di Kuala Lumpur.
  6. And this Max 24:7 telah dijemput untuk menghiburkan para tetamu. beserta dengan satu lagi kumpulan gadis apekebendahntah nama grup dorang...
  7. Aku datang agak lewat. Tapi menurut rakan aku yang antara merupakan penganjur majlis jamuan ni, semasa aku belom sampai kumpulan ini turut membuat aksi menari kepala cecah-cecah lantai..hahaha
  8. Aku pon gelak2 sambil mengunyah sate yang disediakan dengan memember aku ni..
  9. Oh ya...memember aku ni kategori bahan orang tahap xde kesian punya...hahahaha
  10. Oh ya..semasa aku tengah makan, mereka ini dijemput untuk menyanyikan lagu terakhir. Pe lagi lagu raya le..hahaha
  11. Suara antara mereka ni aku bagi 7/10...ok lah...cuma biasanya bagi masalah artis berkumpulan ni..hanya beberapa orang yang betul2 boleh menyanyi..maka yang lain hanyalah sebagai penari latar..atau hanya bersandarkan kepada rupa semata2..hahaha..dusyum....
  12. Dan semasa aku dan memember aku lepak menjadi naga di tepi khemah, dapatlah kami tengok betapa bebudak perempuan especially sibuk mengambil gambor dengan mereka di belakang stage....surprisely salah sorang member aku cakap mereka ini boleh pergi jauh..bukan seperti sesetengah artis apabila dibayar hanya sejam, terus cabut bila sampai masa sejam tanpa meluangkan masa beramah mesra dengan peminat...
  13. Ape2 hal gudluck le kepada Max 24:7..walaupon ramai orang malaysia termasuk aku yang mengutuk2 korang..hahahaha
  14. Pernah korang dengar lagu Sungai Lui?
  15. Sungai Lui adalah lagu ciptaan dan nyanyian Aizat Amdan...
  16. Lagu ini memang best...Walaupon Aizat tidak mempunya rupa paras seperti Artis2 K-Pop yang comel2..tapi what the heck...beliau memang talented...
  17. Meh dengar lagu Sungai Lui aizat..


The Lirik:

Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya

Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya


Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya

Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini



Man..lagu ni memang soothing dan penuh makna.....

No comments:

Post a Comment