Sunday, May 15, 2011

Lagu Semangat...

Lagu Semangat. Bolehlah dedifinasikan sebagai lagu yang dapat membangkitkan semangat jiwa-jiwa insan dalam menghadapi sesuatu cobaan dan rintangan.

Lagu Semangat ini boleh memberi kesan samada kepada individi tertentu sahaja atau pun kepada beberapa individu dalam sesebuah kumpulan.

Untuk isi kandungan posting kali ini, aku nak berkongsi beberapa lagu yang dapat memberikan semangat dan inspirasi kepada jiwa aku dalam menghadapi apa jua rintangan yang mendatang berdasarkan situasi dan waktu tertentu.

Jangan gelaks okeii lepas korang baca posting ni...






Lagu pertama. Semasa aku menimba ilmu di salah sebuah kolej matrikulasi. Semester kedua peperiksaan akhir. Aku ngn member aku memasang lagu ini menerusi radio (sapa pimya entah). Sesudah makan sarapan percuma berbentuk roti krim dan air kopi tajaan HEP di kafe atas bukit, aku atau member aku akan mensetting kaset (zaman ni teknologi MP3 masih belum begitu meluas) untuk mencari track ini. Dah jumpa kitorang akan pasang kuat2 sampai boleh dengar satu 'wing' (sape yang sama kolej ngn aku mesti tahu kedudukan blok asrama ni camne..hik3)..lepas tu gerak beramai2...4 bilik sekali bergerak secara berjemaah..pergh..time ni semangat berkobar2...rasa kalau jawap pekse tu setengah jam je dah bley siap complete..hahaha



Lagu kedua. Second sem kat universiti. Aku x tau camne lagu ni bley menjadi lagu semangat budak2 rumah aku sebelom amik paper final exam...ahahaha....member aku sorang buat lawak time dia jawap pekse tiba2 dia blank, lepas tu dia teringat 'ikan merah' yang menari2..terus dia ingat cara2 nak menjawap soklan Matematik Kejuruteraan (kalau x silap aku paper tu)..hahaha...unta padang pasir tol member aku ni...



Lagu ketiga. Hahaha..xbley blah..bajet belaja oversea..ni tahun kedua...masa ni demam Korea melanda pelajar-pelajar Fakulti Kejuruteraan Mekanikal kursus Rekabentuk dan Inovasi..xlbey blah tol masa ni...masing2 dok layan citer Korea..demam Full House masa ni..time study week gi layan drama ni..bukan nak study..tu yang terlungkup masing2..hahaha..Lagu ni terus bertahan sampai aku siapkan Projek Sarjana Muda...hahaha

























Sekarang?..aku pon x pasti nak pilih lagu apa sebagai lagu semangat...Lagu kat bawah ni boleh kut...




































Layan~~~

No comments:

Post a Comment