Monday, December 5, 2011

Gemok

  1. Saya merasakan badan saya bertambah gemok.
  2. 2 tahun kebelakangan ini banyak orang yang cakap badan saya telah mengalami transformasi sejajar dengan kadar pertumbuhan keluaran dalam poket kasar (KDPK)..
  3. Salah satu penyebab utama yang telah saya dapati adalah, keadaan ekonomi yang memberangsangkan telah mendorong saya untuk makan pabila terfikir...Contohnya: Hari ni macam rasa nak makan Spicy Chicken Mc Deluxe ah..zoomm..trus gi McD walaupon 2 hari lepas baru telan Big Mac..hahaha..
  4. Dulu zaman belajor ingat lagi ari2 nak makan kena catu...bajet..hahaha
  5. Average tengah hari makan dalam RM 2.50 (Melaka murah ko makan..dengan bajet sebegitu sebagai seorang pelajar boleh dikategorikan sebagai kenyang dan agak mewah)..malam maximum RM 4.00...kira-kira bajet maximum makan minum setiap hari tidak melebihi RM 10.00..kalau terlebih mulalah terasa bersalah kat diri sendiri sebab dah overbudget..hahahhaa...
  6. Dulu masa zaman uni, kalau nak makan McD tu kira macam nak celebrate bende2 yang something2lah..contohnya macam Ramai2 Tensen Sebab X Dapat Jawap Paper Final Kejuruteraan Kawalan..hahaha...Hari terakhir dalam semester itu dan sebagainya..hahaha
  7. Mungkin aku kena start mengaplikasikan teknik kawalan minda ala-ala Dr.Azizan (ala..yang gambar iklan dia mesti tunjuk dua jari telunjuk kat tepi dahi sambil merenung anda ..hahhaa)....
  8. End

No comments:

Post a Comment