Thursday, March 3, 2011

Keep on MARCHing..

  1. March dalam bahasa PPSMI, Maris dalam Bahasa Arab dan Mac dalam Bahasa UMNO..ops silap..Bahasa Melayu. Actually, it's all the same. A nouns that referring to the third Month in a year of Masehi..ah..senang cakap kalender omputihlah...
  2. Ada apa dengan bulan Mac?
  3. Satu, bulan ni genaplah aku berusia 17 tahun 11 bulan.
  4. Dua, karier? Dah setahun menabur bakti dalam kompeni skrg ni, jadi tanggungjawap dah makin bertambah. Dulu masa zaman2 innocent bleyah buat2 ayu skit kalau tersalah dalam buat kerja (ayat x bley belah)...sekarang ni susah sikit. Tekanan kerja makin bertambah. Dahlah skop kerje aku sebagai seorang pomen dalam kompeni ni sangat luas. Bayangkan aku kena me'maintan'kan 8 line @ seksyen, dan hanya aku seorang pomen yang bertanggungjawab sambil dibantu oleh beberapa orang subordinate yang otai2 (sib baik ada dorang). Daripada 8 line tu, 2 line kritikal...2 line ni dah macam adik beradik...kalau sorang meragam, kang esok lusa yang sorang lagi mulalah ngada2 nak meragam...Gua rasa nak terajang je Hydraulic System line2 ni semua kalau meragam...hahaha..tapi gua tetap x bley lawan bos gua..bos gua selamba je jaga 15 line (rasanyalah..x pun plus minus 1)..gua rasa bos gua lagi tensen..sib baik bos gua ni baik dan memahami..untung badan...hehehehee
  5. Tiga, family..baik aku fokus kepada family yang dihasilkan oleh kedua orang tuaku ini dulu....Nak buat family sendiri? X terpikir pon lagi takat ni..tapi kalau ada anak2 Tan Sri, or at least Datuk Seri yang cun2 nak buat family dengan aku, aku tadehal...Kecil tapak tangan, Stadium bola sepak Old Trafford aku tadahkan...hahahahaha
  6. Empat, hidup mesti diteruskan. Matlamat harus dicapai. Keep on MARCHing!

Joo Yoo Rin masih lagi setia memberikan semangat kepada Wong Lanang. Kata beliau "Aja! Fighting!"





































































☻Aku rasa Cik Q akan tetap mengomen tentang gambor JYR tu...hahahaha

2 comments:

  1. Ko memang boleh faham isi hati ku.. HAHAHAHA.. aku x jadi nak komen lah macam ni!

    ReplyDelete
  2. yah yah...gue memang ada kuasa telepati..hahaha

    ReplyDelete