Thursday, December 20, 2012

Passion8


  1. Ah ya. Keputusan PMR 2012 telah diumumkan. Maka bercemperalah pelajar-pelajar ke sekolah masing-masing mengambil keputusan. Ada yang gembira, sedih, kecewa, terkejut, pergi sekolah amik result dgn kawan2 sebab nak isap okok dalam perjalanan je dan juga ada yang Aiman (x kisah).
  2. Aku dulu amek result satu keluarga. Dapat result 8A you..tapi bukan straight A's sebab sekolah aku kena amik Bahasa Arab, wajib. Apa yang x dpt A tu? Biarlah Rahsia kata Latuk Siti..hahaha..Gua dulu lepas dapat result terus moral down beb...sepanjang perjalanan balik rasa dunia ini sudah kiamat (masa tu belom kecoh 21122012 dunia kaput)...padahal 8A tu, memember aku ada yang dapat x byk A pon gembira x terkata macam terlepas hukuman mati akibat dituduh memijak gambar First Lady of Malaya. Mungkin ekspetasi (ini ada pencemaran Bahasa melayu) aku masa tu nak dpt straight As sangatlah tinggi, setinggi harapan Ah Jib Gor diberi mandat selepas PRU13 ni..untuk mengambil hati aku, arwah mak aku ajak abah aku singgah Warta (sekarang dah xde Warta kt Bandar Baru Bangi ni, dah jadi Giant), maka beliau pon membelikanlah aku sehelai baju melayu yang bagi aku amatlah mahal pada masa itu. Kainnya sedap dan selesa dipakai, sulamannya cantik menarik tertarik. aku masa tu buat x tau je, mak aku yang bersungguh2 pilih baju tu...yelah..orang tgh moral down kan..macam orang putus tunang..hahaha
  3. Jika ada kalangan keluarga anda yang tidak mendapat keputusan 'warna yang terbang' dalam PMR kali ini, janganlah dipandang rendah keupayaan mereka. Mungkin pasiion8 mereka bukan pada bidang akademik. Sape kate budak yang xdapat keputusan cemerlang, gemilang, terbilang UMNO terus mara untuk rakyat malaysia tidak mampu berjaya dengan sangat cemerlang dalam kehidupan.Yang penting passion.
  4. Aku dulu sangat meminati bidang IT, komputer dan sebagainya. Kira kalau dapat benda2 ni semua boleh lupa waktu makanlah. Lepas SPM dah start berjinak2 dgn coding2 website (masa tu pakai frontpage jew..titew tater tuit nak beli cd cetak rompak software yang banyak2 tuw..nyampah x baca ayat itu tadi..tite pon nak jadi Boboiyot gak skali skala..wakaka).Aku dulu siap bercita-cita nak melanjutkan pelajaran di menara gading dalam bidang IT. Namun atas racunan sepupu sepapat, pakcik makcik di skeliling yang mengatakan graduan IT xde masa depan yang cerah, tgk berapa ramai menganggur sekarang (sekarang itu adalah 10-15 tahun lepas, benar masa itu graduan IT amat susah nak bekerja dalam bidang tersebut, mungkin keadaan semasa yang kurang peluang, x macam sekarang.) aku pon memilih bidang kejuruteraan.
  5. Setelah hampir tiga tahun bersepak terajang main minyak, sepana, ratchet, impact hammer, mandi minyak, pukul 4 pagi orang telepon kena masuk kilang,terantuk kepala pada steel beam dan banyak lagi, aku rasa macam passion8 aku dah semakin menurun.
  6. Dan kini yang terbaru, aku dan sorang insan bercadang hendak memeriahkan lagi industri IT di malaysia ini lagi. Kami ada satu projek tapi untuk sementara waktu, kami bercadang untuk membuat pilot website dulu untuk melihat keberkesanan dan kelicinan arah tuju matlamat projek kami.
  7. Sudilah kiranya anda pembaca belog saya sekali lagi menyokong saya. Insya allah kalau saya jadi jutawan macam mark zukerberg, saya akan belanja anda makan siput escagort. Kalau anda tidak lalu untuk makan siput escagort, xpe saya belanja siput sedut masak lemak cili api...meleleh lah pulak salive ni terkenang2 siput sedut masak cili api yang manthop...
  8. Dibawah ni saya nak kongsi salah satu material yang ada dalam website baru itu, sudilah kiranya anda menggunakan perkhidmatan kami yang percuma ini ye...

  9. nama website itu www.ikongsi.com..kongsi-kongsi mari bicara....eh itu lirik lagu kongsi gelap..tapi saya bukan ahli kongsi gelap..saya cuma ahli kumpulan wang simpanan pekerja sahaja..haha

No comments:

Post a Comment