Friday, December 28, 2012

medikal cekap

Aku menulis post ini pada waktu ini kerna aku xdpt nak tdo walau dah lama golek2 atas tilam.
Semalam aku buat medikal cekap, follow up. Doktor positif paru2 aku dah bertambah baik dan tidak menunjukkan tanda2 ase jangkitan lagi.
Lalu kami pon berbincang kenapa aku masih lagi terasa sesak nafas.
Satu kemungkinan aku ade problem dgn flux...something related with the digestion system mendd ntah..jargon btol..aku manale reti sgt system2 bdn manusia, system hydraulik aku mahir le...
And then alu bertanya, adekah fobia juga boleh menyebabkan sesak nafas berlaku? Aku pon ceritalah aku gagahkan diri masuk kilang jugak petang jumaat lepas siap pakai faxe mask tapi still masih rasa sesak nafas jugak..
Doktor pon cakap ya. Perasaan fobia pada sesuatu boleh menyebabkan sesak nafas. 
Aku fobia weh nak masuk kilang skrg ni. Takut sakit balik cam aritu.
Aku rasa aku fobia ni. Doktor cakap jugak, antara tanda2 fobia ni susah nak tdo malam, otot akan menggeletar, pernafasan terganggu...
Aku rasa 2 drpd 3 dah jadi kat aku skrg ni...
Pening aku skrg ni...tensen @.@...


























Korang pernah nonton drama korea bertajuk secret garden lakonan ha ji won dan hyun bin?
Dalam drama ni watak hyun bin digambarkan fobia dalam lif. Ada satu babak die berada dalam lif, tetiba badan berpeluh, rasa sesak nafas dan hampir mati...
Masa tu aku tertanya2, ape kaitan fobia dgn sesak nafas?
Sekarang aku tahu....akulah hyun bin! @.@...

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment