Thursday, September 11, 2014

of apps and engineering


  1. Sekarang saya tengah mendalami ilmu membina mobile apps.
  2. Saya sekarang mengfokuskan kepada pembangunan apps untuk OS Androids kerana Apple sangat kedekut untuk tidak membenarkan saya dan orang lain menginstall SDK ke OS selain Apple OS semudah menginstall SDK Android ke iOS, senang cerita kau kena ada macbook atau imac, dan harganya sangatlah mahal..pfft..
  3. Cita-cita saya ialah membangunkan apps untuk kegunaan Kejuruteraan Penyelenggaraan. Pada bulan Ogos lepas, dengan izin tuhan Allah saya telah terpanggil untuk membentangkan kertas kerja di hadapan panel untuk program SUPERB Teraju di MaGIC Cyberjaya. Jika ada rezeki, dapatlah saya terpilih ke pusingan separuh akhir yang dijangka diketahui paling lewat minggu depan. Kalau tiada panggilan maknanya saya tidaklah berjaya ke separuh akhir untuk kali ini.
  4. Saya telah mempelajari bahasa pengaturcaraan Java sejak beberapa bulan yang lepas dalam usaha untuk memahirkan diri dengan pembangunan apps untuk Android ini.
  5. Jika segalanya lancar, saya bercadang ingin membeli Facebook, kemudian menukar namanya kepada Mukabuku. Barulah 1Malaysia.
  6. Jika segalanya kurang lancar, saya akan membuka syarikat kecil-kecilan untuk menawarkan perkhidmatan pembangunan apps untuk rakyat Malaysia amnya dan Bumiputera khususnya. Mengikut perancangan saya, saya kini berada pada tahap 10% daripada rancangan perjalanan saya.
  7. Insya allah jika segalanya lancar, saya akan mula berniaga paling awal permulaan bulan oktober 2014 ini.
  8. Jadi kepada kalian, nantikan kemunculan saya sebagai pembangun apps untuk anda.
  9. Sekian terima kasih untuk post kali ini..

No comments:

Post a Comment