Wednesday, November 7, 2012

menyalakan api dalam hujan.

3 tahun lepas, aku begitu teruja untuk menjawat jawatan aku skrg ni. Ketika pertama kali mendapat peluang bekerja dalam bidang yang aku timba ilmu di menara gading, aku begitu teruja. Aku siap bertekad utk menjadikan diri aku seorang yg plg power dalam jabatan yang aku jaga, senang citer kalau aku xde ditmpt keje, kalau ade kerosakan sgt susah utk mereka2 merectifynya. Dan aku rasa aku hampir berjaya setelah berusaha selama 2 tahun setengah, sehingga aku mula merasa demotivasi. Pada asalnya aku merasakan faktor utama demotivasi aku adelah kerna tahap kenaikan yg tidak brp asyik secara tahunan. Dan alhamdulillah aku berjaya melompat kapal dengan harapan lebih uang lebih motivasi. Tetapi kebelakangan ini aku mula merasakan bahwa faktor uang bukanlah penggerak utama aku untuk meneruskan jalan kareer aku skrg ni. Ntahlah, keghairahan itu seakan telah ilang, seumpama api yang terpadam disiram ayer ujan. Mungkin aku perlu bertapa di sesuatu tempat untuk memuhasabah diri?

#############################################

Masuk arini dah hari kesepuluh aku tidak sihat. Aku ni kalau badan x sihat mulalah rasa senang je didekati geng2 kekasihku seru ni. Aku mula sedar benda ni sejak aku dok asrama masa zaman2 remaja dulu. Pernah terdengar org kata, waktu kita xsihat ni, badan jadi lemah maka mudahlah geng2 ni menggangnam style kita. Terbaru malam tadi, sedap2 tgh tido, tetiba terasa memang ade bende yang dok perhati diriku yang kerdil ini dalam kegelapan itu. Tersentak dari peniduran, sambil segala bulu roma meremang2 tahap dasat. Gagahkan jugak diri tgk jam dlm henpon, dafak getus hatiku, baru pukul 130 pagi, lambat lagi nak azan subuh biar cepat2  makluk2 ni menggelijat cari toilet. Last2 wat derk sambil purak2 xde bende2 tu walau bulu roma menegang2 mcm bagi signal ade sesuatu di situ. Nasib baik aku tido dalam keadaan suci daripada hadas besar dan najis mughalazoh.

##############################################

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment