Friday, November 9, 2012

kebetulan?

Kadang2, sesuatu perkara walaupon org kata mcm x logik, tapi kalau dah berlaku beberapa kali mesti ko akan tergetus untk percaya juga kan?

Tahun 1999, aku berada di asrama. Demam kuat sampai x pergi sekolah 2-3 ari, dekat seminggu baru nak sembuh. Alih2 ptg jumaat, sepupu aku yang dah besar dtg jemput aku, kata nenek aku telah meninggal dunia.

Tahun 2004, aku xberapa sihat juga seminggu sebelumnya. Masa ni dah belaja kat melaka. Hujung jumaat tu x sabor2 rasa nak balik kampong walauoon badan rasa x sedap. Rupe2nya ari ahad hari terakhir paman aku yang bongsu melihat dunia.

Tahun 2012, lebih kurang sekarang ni. Dah dekat seminggu demam x baik2. MC mcm amek cuti sekolah semniggu. Alih2 hari ini, dalam jam 4 ptg dapat khabar makcik aku pulak meninggal. Innalillahi wa innailaihi rajiun,

Ketiga2 persona diatas adalah antara org yg paling rapat dgn aku selain mak pak adik beradik aku. Kehilangan mereka benar2 buat aku terasa. Mungkin ini hanya kebetulan, atau mungkin tuhan mmg nak memberi petunjuk kepada aku. Wallahualam.....

Seandainya anda membaca habis post ini, terima kasih seandainya anda sudi meluangkan seminit menyedekahkan alfatihah kepada insan2 di atas semua.

Alfatihah......

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment