Monday, January 9, 2012

Walk down memory lane

Saat post ini ditulis, aku sedang menanti hidangan aku siap di medan selera bersebelahan arked mara kelang. Saat berada di sini, terus sahaja memori zaman kecik menggamit. Banyak kenangan masa bebudak aku di sini. Dulu, family aku boleh dikatakan saban bulan datang ke sini makan2.semasa aku bermukim di klang. Walaupon dah berpindah ke banting, kami kadangkala tetap datang disini makan2. Di arked mara sebelahnya, aku sempat pusing2 tadi. Tiadaerubahan langsung! Even kedai jahit milik seorang pesara guru tempat aku tempah baju raya dahulu pon masih utuh dan cikgu tersebot pon masih berniaga. Ofkoslah beliau x cam aku. Yelah dulu kecik aku cute, sekarang dah macam gattuso dah muka aku..wakaka...


Entah sampai bila bangunan ini mamp bertahan di zaman2 materialistik ni, di mana nilai komersil hartanah lebih utama daripada nilai sentimental dan warisan.....semoga kawasan ini mampu bertahan sampai bila2.....








In case korang x tau lokasinya, bangunan dan medan selera ini terletak berhampiran bangunan tabung haji klang, jalan kapar....


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment