Sunday, November 6, 2011

GGMU



Ya. Saya penyokong tegar Pasukan Manchester United FC. Walaupon saya bukan duduk di Manchester, lahir di Manchester tapi saya tetap menyokong Manchester United FC,

Gambar di atas adalah sebahagian daripada koleksi jersi yang saya ada. Jersi yang ada lambang SHARP tu jersi pertama yang saya miliki. Ia dibelikan oleh abah saya. Itu adalah jersi HOME bagi pasukan Manchester United pada Musim 1999. Pada musim MUFC ditabalkan sebagai juara Treble. Anda tahu apa itu juara Treble?

Juara Treble adalah gelaran kepada pasukan di Eropah yang menjuarai kejohanan besar. Pada musim 1999, MUFC berjaya ditabalkan sebagai Juara Liga Perdana Inggeris (EPL), Juara Piala FA (FA Cup) dan juga Juara Liga Kejohanan Juara-Juara UEFA (UEFA Champions League). Hebat kan?

So, GGMU! (GGMU stands for Glory-glory Man Utd!)
























Dan Alex Ferguson baru sahaja menyambut ulangtahun yang ke 25 sebagai pengurus di Old Trafford.

"In Fergie We Trust"

No comments:

Post a Comment