Tuesday, October 6, 2015

Kejelobakkejerebu


  1. Hai.
  2. Tawun ini Jerebu ada teruk
  3. Gua pon rasa macam dah sesak-sesak nafas, sesesak lalulintas di LDP plaza tol Sunway
  4. Masalah jerebu ni bukan masalah baru jadi dua tiga tawun lepas macam masalah Wan Emdibi bin Wan Tu Poinsik Biliyun.
  5. Dah lama daaaahhhh..seingat aku sejak dari zaman aku nak amek YuPiEsAr
  6. Sejak zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad 
  7. Tapi suasana jerebu kali ini memang sangat terasa.
  8. Bilamana aku pegi Shah Alam dua minggu lepas, terasa macam dalam set penggambaran Indiana Jones banyak asap-asap....
  9. La ni dua tiga hari lepas kecoh kenapa bachaan IPU Singapura dan Malaysia tak sama
  10. Maka pecahlah cerita yang Singapura dah gunapakai standard PM 2.5 untuk kira kemudaratan jerebu, berbanding dengan Malaysia yang masih guna pakai PM 10. Khabarnya bermula tahun 2017 baru Malaysia nak tukau pakai standard PM 2.5. Buat sementara waktu, kita guna dulu PM 2.6 biliyun..eh tetiba.
  11. Sementara tu, aku rasa Taylor Swift dah jual jiwa dan raga kepada pertubuhan Illuminati cawangan Amerika Syarikatlah. Aku yakin. Tak caya cer tengok vidklip bad blood beliau.
  12. Kbai.,

No comments:

Post a Comment