Thursday, October 24, 2013

Friso

  1. Sejak pertama kali saya mendengar lagu iklan susu Friso di talibesen, saya sudah tertarik.
  2. Bahkan semasa sedang menonton drama bersiri kesukaan saya yang bertajuk "Kampung Girl" lakonan Nad Zainal yang chomel dan Akim AF yang semakin mantap berlakon, apakala lagu ini disiarkan semasa slot iklan, sepantas kilat saya meng"Shazam" dengan harapan saya dapat mencari tajuk dan penyanyi lagu tersebut. Namun hampa.
  3. Namun sejak beberapa minggu lepas, saya berjaya mengdonlod lagu ini daripada Youtube hasil perkongsian orang lain.
  4. Lagu ini di cipta khas untuk tujuan pengiklanan susu Friso Gold di Asia sahaja. Ini bermakna jika anda menonton iklan susu Friso Gold di Estonia mahupun Kepulauan Vanuatu, anda tidak dapat mendengar lagu ini di mainkan di talibesen.
  5. Saya kagum dengan susunan musiknya, lantunan suara penyanyinya yang dipercayai bernama Bai Ann, seorang penyanyi kelahiran Taiwan. Bait-bait liriknya disusun indah dan penuh makna. Pendek kata, dapat di rasa keikhlasan,ketenangan dalam lagu ini.
  6. Saya dengan ini ingin berkongsi lagu ini dengan kalian yang sudi singgah di blog hamba ini.


No comments:

Post a Comment