Tuesday, April 21, 2015

Sapa kassim Selamat? Loyar? Majistret?


  1. Hai.
  2. Anda biasa dengar itu ayat?
  3. Musti biasa kan?
  4. Itu dialog Nyonya Mansoor, emak kepada Sabariah yang dicintai sa-orang pemusik peniup saksofon bernama Kasim Selamat.
  5.  
  6. Baiklah. Cukuplah dengan kesah sedih perchintaan dua darjat Kassim Selamat dan Sabariah.
  7. Zaman sekarang ni ada majistret yang saya suka.
  8. Nama penuh majistret itu adalah Akim and The Magistrate.
  9. Lagu fofular mereka yang pertama ialah Mewangi. Gua dah layan karok Mewangi. Bukan di Banting tapi di Neway Subang Jaya. Banting lagu lambat gile nak hapdet. Puih. Tapi kalau dah gian, Banting pon Bantinglah nak melalak.
  10.  
  11. Kini ada satu lagi single mereka yang saya suka saya suka saya suka (yes anda telah menjadi MeiMei dalam UpinIpin..bwahahaha). Single kedua mereka diberi judul Potret.
  12. Lirik macam haram indah gila. Memang kenalah dengan orang-orang yang dalam hatinya penuh dengan taman-taman bunga...kah kah kah..
  13.  
  14. Layannn

No comments:

Post a Comment