Monday, September 17, 2012

kucalana

Lama x ngepost. Nak kena halau tarantula yang tengah menganyam sawang kat blog ni jap..syoh..syoh...

Hari ni cuti carry forward hari malaysia. Awal aku bangun pagi ni, mungkin sebab hari isnin dan body aku dah automatik set hari keje. Dari pago aku rasa macam x best je. Macam ada benda yang buat semak dalam pala otak. Cuba utk tido dgn harapan kesemakan akan hilang. Bangun2 masih lagi rasa semak.

Petang lepas angkat jemuran, amik kunci keter terus jadi posmen jap. Ngantor kad jemputan fuad khai kepada kawan2 yangbtelah diamanahkan. Siap tugasan ingat nak melepak sekitar banting jew...tup2 amik keputusan merayap ke bandar baru bangi. Nak mencari ketenangan kononnya...cewah..ayat ahadiat akasyah betol..xbleh blah...

Maka aku pon memandulah ke bandar baru bangi. Sengaja memilih jalan bangi lama, jalan yang bengkang bengkok tu, yang lalu kat MINT tu...memang layan jalan tu, layan bawak keter sambil ambil lap kat selekoh2 tu....rasa macam bawak AE86 plak..bezanya aku x pandai lagi buat teknik apongan a.k.a drift...keter banyak plak petang tadi, jadi x berapa nak inzallah masa layan lap tu...best woo layan lap..adrenalin rush...body lebih alert...surrrrr....

Sampai bangi dah dekat senja..perot rasa lapor plak..amik keputusan pekena steak...pergi kat Muslim steakhouse Wadihana...order sirlion plus white coffee...layan.....nak order t-bone x cukup sen plak..next timelah..hahhaaa...lepas makan gi solat maghrib kat masjid alhasanah a.k.a masjid hijau bandar baru bangi...alhamdulillah..kutemu damai di bangi ni...hahaha...ahadiat akasyah lagi...

Telah aku perasan, kalau aku rasa semak jew, kalau aku jengjalan kat bangi ni mesti semak tu ilang...ni kalau carik bini orang area sini pon ok gak ni kut..wakkakaka...bandar baru bangi khususnya, mampu memberikan aku ketenangan..aku pn xtau kenapa...hahaha...

Balik tadi pon amik route yang sama...malam keter x banyak, tapi faktor jumlah lux yang kritikal membuatkan aku memandu biasa2 sahaja..xbleh nak ikutkan sangat jiwa muda bawak keter laju2...hahhaa..

Jadi, ada apa dengan bandar baru bangi? Apakah ada sesuatu yang tidak diketahui oleh diri ini yang telah dijanji oleh Al-Maliki? Biarkan misteri otu terus misteri...

Oke, enuff with ahadiat akasyah's wannabe. Tata. Thanks for reading yaw...

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment