Wednesday, August 15, 2012

cimb clicks

Pagi tadi aku bukak website cimb clicks menggunakan laptop company beserta activated vpn, aku activekan vpn sebelum tu sebab nak cek slip gaji dalam website intranet. Slip dah kuar tgk cimb clikcs mana tau duit dah masuk. Hampa, duit x masuk lagi...

Beberapa minit pastu, aku dapat panggilan daripada satu nombor yg aku x kenal..aku angkat tepon dan kedengaran suare org pempuan yang bual bicaranya agak cemas....die tanya aku ade log in cimb clicks aku x pagi tadi, adekah aku berada di luar negara..aku cakaplah ye aku ade login tapi aku berada di malaysia...die mcm x percaya, aku terangkan aku log in guna laptop company..siap tanya nama company, asal usul company mana lagi....aku pon cakaplah...kemudian barulah die puas hati....

Intipatinya, die dapat detect akaun aku diakses melalui internet protokol luar negara..aku suspect vpn aku sebab ghase server mcm dok kat kota singa...pastu die siap tanya aku pernah dapat email dari cimb x, tanya pasal update biodata dan password, aku pn jawablah mmg ade tapi aku boh layankan je semua itu...

Setelah bebrapa sesi soal jawap, maka drama itu pon berakhir...kesimpulannya, cimb mengambil tindakan pro aktif dalam menangani isu internet banking fraud yang semakin menjadi2 kebelakanagn ini..syabas inspektor sahab atas dedikasi yang ditunjukkan...

Akhir kalam, semoga gaji aku masuk malam ni, di kala malam tujuh likur mengabil tempatnya....amiinnn....

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment