Monday, February 21, 2011

Hail To The Lockon Stratos

Who the hell is Lockon Stratos?

He's a pilot.

Pilot for Dynames.

Who the hell is Dynames?

Dynames is a mobile suit.

What the hell is this mobile suit?

Mobile suit is a mecha in the Gundam Series.

Which Gundam Series is it?

It is Gundam 00.





Aku pasti hampir semua fans Gundam 00 akan lebih memuja hero utama cerita ini iaitu Setsuna F.Seina, pilot (ataupun lebih dikenali sebagai Gundam Meister) kepada Exia. Tapi aku x minat sangat dengan Exia. Walaupun rekabentuk figuranya lebih mengancam tapi aku tetap minat kat Dynames. First, Dynames adalah merupakan model sharp-shooter and long ranger. Kira macam sniper gak ah. Manakala Exia pulak lebih kepada close combat. Design pedang Exia memang ngancam. Tak tipu. Second, Lockon Stratos ni lebih kepada leader among the Celestial Being's Gundam Meister. Gundam Meister untuk Celestial Being ni ada 4 orang. Lockon Stratus Gundam Meister Dynames, Setsuna F. Seiya Gundam Meister Exia, Allelujah Haptism Gundam Meister Kyrios dan last sekali Tieria Erde Gundam Meister Virtue. Last skali, Lockon Stratos ni cool. Hahahaha...

Berikut adalah beberapa video dari Youtube berkenaan dengan Lockon Stratos dan Dynames.




Minit-minit awal dalam video ini adalah kemunculan Exia. Figura Exia lebih slim, sesuai dengan peranannya sebagai close combat mobile suit. Pada minit 4.50, itu adalah detik2 kemunculan (debut) untuk Dynames dan Lockon Stratos.

He can hit precisely from so far?!




Dynames First Trans-Am. Penggunaan Trans-Am tidak berapa signifikan terhadap Dynames. Tetapi Trans-Am banyak membantu dalam close combat Exia. Apa itu Trans-Am? Trans-Am ni kira macam instant booster untuk meningkatkan capability para Gundam ni lah. Dalam tempoh yang singkat, kebolehan setiap Gundam akan meningkat berkali ganda. Tapi lepas dah abis pakai Trans-Am kena plak cas balik kat stesen dia.




Yang kat atas ni sedutan video Lockon Stratos mati. Cilake tol episod ni. Time ni Gundam kena gangbang ramai2 dengan musuh2. Sampaikan kapal induk Gundam pon skit lagi nak jahanam. Episod ni jugak Lockon Stratos mati. Matinya seorang patriot. Dalam episod ni pihak Celestial Being's juga telah kehilangan beberapa ahli. Semua terkorban sebab kena gangbang dengan para musuh.




Ending Second season.



Atas ni video klip lagu Ending Season 2 GUndam. Friends oleh Stephanie.




































































cun gak Stephanie ni..ahahahaha




2 comments: