Friday, February 11, 2011

25 Fakta bukan Auta

Aku telah kena tag. Ditag oleh Gadis Yang Tidak Tahu Mana Mau Pergi, Tapi Sedang Pergi (An idealist that doesn't know where she's going, but is on her way). Tag nya lebih kurang macam suruh kita beritahu 25 fakta tentang diri kita kepada para pembaca blog kita. Kira macam nak korek2 rahsia pasal diri kitalah. Tak dapat semua, dapat 25 pun jadilah...hahaha.

Baiklah, mari mula mencapubkan diri sendiri:

  1. Aku orang jawa. Tapi x berapa lancau nak cakap jawa. Awas! Walaupun kelancauan aku bercakap jawa di tahap intermediate, tapi tahap kefahaman aku terhadap pertuturan jawa komunikasi memang tahap God-Of-The-Gambler. Senang citer kalau makcik-makcik bergosip dalam bahsa jawa komunikasi, setakat aku nak ngoping tu xde masalah punya.
  2. Kaki tidur.
  3. Bukan kaki masjid.
  4. Kaki ngeteh.
  5. Bukan kakitangan kerajaan (buat masa ini)
  6. Aku seorang kaki game lah jugak. Tapi buat masa skrg terpaksa berehat sebentar sebab PC aku xde grafik kad yang power.
  7. Dalam hati ada taman
  8. Suka dengar radio kuat2 dalam kereta
  9. Masa jadi student dulu sangat suka minum kopi bersulamkan nikotin sambil bermain MMORPG sampai terlupa nak siapkan assignment
  10. Sangat suka Manchester United.
  11. Sangat suka menghanjing team Liverpool dan fans2 nya.
  12. Sangat menyampah dengan Arsenal
  13. Masih teruna.
  14. Gilakan Honda Civic Type-R Euro Type. Vtec praaaaaaaaaannnnnggg. Designnya sangat menggiurkan. (bilelah dapat merasa pakai)
  15. Masih lagi meminati siri Ultraman. Tapi dah x berapa ingat nama Ultraman paling terkini.
  16. Seorang kaki 'fly' yg tegar semasa duduk di asrama sekolah menengah. Pernah bermain kejar2 dgn warden, pak guard, kantoi live masa tgh tunggu bas nak pegi pekan kajang. Paling tegar masa tahun menduduki PMR.
  17. Sangat mengagumi posisi Penembak Tepat (Sniper) dan juga pemanah (Archer). Kalau diberi pilihan menubuhkan satu pasukan aku akan pilih posisi ni dulu. Macho beb jadi 'long ranger' ni.
  18. Sangat suka ponteng kelas Bahasa Melayu semasa tingkatan 4...hahaha.
  19. Sangat suka matapelajaran berkaitan computer aided design,bendalir dan haba.
  20. Sangat menyampah dengan matapelajaran berkaitan static force, dynamic dan structure.
  21. Seorang jejaka yang pemalu dan berbudi bahasa..ouch..hahaha
  22. Seorang yang panas baran semasa diawal usia remaja. Sikit2 nak mengamuk, marah orang je masa kat asrama dulu...hahaha
  23. Menyampah dengan parti Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) a.k.a UMNO
  24. Banyak2 hantu melayu aku paling seriau dengan pocong..tak tau kenapa
  25. Suka makan karipap, bergedel dan juga mentaram.
  26. Suka dengar lagu Britney Spears semasa dia masih belum bertukar aliran muziknya. Aku dah x suka sejak Britney mula kuarkan album lagu ngarut tekno2 cam cilako....

2 comments:

  1. woi 25 je la!

    ko tertinggal idealis di terjemahan itu.
    Gadis Idealis Yang Tidak Tahu Ke Mana Hala Tujunya, Tapi Sedang Dalam Perjalanan is more like it. haha lol

    ReplyDelete
  2. 25 lah tu....kan no 7 tu dah kena garis...aku xde liquid nak padam so aku garis jelah..kira macam padamlah jugak tu...hehehe


    err..maafkan aku Gadis Idealis Yang Tidak Tahu Ke Mana Hala Tujunya, Tapi Sedang Dalam Perjalanan..maklumlah English aku lemah..keje pomen jelah katakan..lol

    ReplyDelete